Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Mini guide til Taobao

Go down 
+2
NeighborsGirl
Chazzi
6 deltagere
ForfatterBesked
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeMan Apr 22, 2013 4:56 am

Jeg har, indtil videre, kun købt fra Taobao en enkelt gang, så jeg er på ingen måde fuldt erfaren med det endnu.

1. Link til Taobao: http://www.taobao.com

2. I søgefeltet kan man søge på bjd, men man kan også gå ind på Google Translate og oversætte et dansk/engelsk ord til kinesisk og sætte ind i søgningen sammen med bjd.

F.eks.: "bjd sko" --> "bjd鞋"
NOTE: Prøv både med og uden mellemrum. Det kan give forskellige resultater.

3. Under et produkt er der forskellige ting at tage hensyn til/lægge mærke til.

Mini guide til Taobao Taobao_2_zps11215c29

Mini guide til Taobao Taobao_3_zpsb4e49e7d
Jeg har ikke 100% forstået VIP princippet, men det virker til at man skal have en slags medlemskab af enten Taobao eller sælgeren. Så jeg springer personligt VIP ting over.

Mini guide til Taobao Taobao_4_zps825d9e56
Hvis der som på billeder, står 58- 62 i prisen, er der fordi at man skal vælge en størrelse først.
Ved tøj kan det også være at man kommer ind på et helt sæt, hvor man enten kan købe kun bukserne, trøjen eller hele sættet. Her skal man også vælge før man kan se prisen.

Koster en vare enten 999 eller 9999, er det fordi at varen er udsolgt.

4. Så skal man bruge en shopping service, som køber tingene for en, får det sendt hjem til dem, og så sender de det videre til en selv.
Jeg har brugt Taobaotrends, men der findes mange flere. De tager alle en fee (gebyr), som gerne ligger på 10% (nogle mere, andre mindre).
Husk at læs shopping service'ens website igennem. De har gerne forskellige regler og forskellige måder at fungere på.

ANDRE TING
- På Taobao kalder mange 65-70cm dukker for uncle.
- Sælgere som TATA's Paradise og Sunny's Wonderful World sælger ikke deres ting til shopping sevices.
- Selvom Google Translate ikke oversætter perfekt, er den nu god at bruge alligevel.
- Hvis noget er for godt til at være sandt (mht. priser), selv i forhold til at det er Taobao, så vær forsigtig. Det flyder med recasts på Taobao. Vil du købe dukker gennem Taobao, findes der officielle sælgere for mange af de kinesiske firmaer.
- Hvis du køber 5 ting fra 5 forskellige sælgere, er det 5 gange shipping. Et godt råd, er at finde et par forskellige sælgere/shops og købe flere ting fra dem.
- Ventetiderne kan variere fra shop til shop. Nogle sender med det samme andre har en længere ventetid.

LINKS
- Liste (ikke lavet af mig) til forskellige shops/sælgere på Taobao: http://helene-faceup.livejournal.com/15789.html
- Anden liste på DoA: http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?527513-Taobao-shop-list-Updated-7-8-2012
-- Man kommer gerne ind på en side, der ligner denne hvis shoppen/sælgeren ikke eksistere mere.
- Emne på DoA, hvor folk snakker om forskellige shopping sevices: http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?336762-Buying-from-taobao-with-taobao-agents

Spørg gerne ind til, hvis der er noget jeg ikke har uddybet nok. Smile


Sidst rettet af Chazzi Tirs Maj 07, 2013 6:10 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
NeighborsGirl

NeighborsGirl


Antal indlæg : 40
Age : 31
Geografisk sted : jylland
Registration date : 13/11/12

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeMan Apr 22, 2013 5:45 am

tusind tak :'D glæder mig til at købe nye/billigere ting xD
Tilbage til toppen Go down
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 30
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeMan Apr 22, 2013 6:52 am

godt med sådan en guide, taobao har altid været lidt forvirrende for mig :B Tak.<3
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeFre Maj 03, 2013 8:12 am

Altså jeg er stadigt ret usikker på det, så ved ikke om man muligvis kan bestille noget sammen engang, da der da virkeligt er mange fede ting man ikke kan få andre steder.
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeFre Maj 10, 2013 8:59 pm

Tusind tak! Det er fedt at du har gidet at lave en guide.
Jeg har længe forsøgt at få styr på hvordan Taobao fungerer. Jeg kunne sikkert selv have fundet det som du har linket til, men dovenskaben længe leve og alt det der Wink
Tilbage til toppen Go down
NeighborsGirl

NeighborsGirl


Antal indlæg : 40
Age : 31
Geografisk sted : jylland
Registration date : 13/11/12

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeMan Maj 20, 2013 10:04 pm

nu har jeg lige bestilt nogle ting fra taobao med hjælp fra denne dejlige tutorial xD

er spændt på at se hvordan det går :B
Tilbage til toppen Go down
NeighborsGirl

NeighborsGirl


Antal indlæg : 40
Age : 31
Geografisk sted : jylland
Registration date : 13/11/12

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeMan Maj 20, 2013 11:10 pm

også fant jeg denne liste over forskellige taobao shopping agents Very Happy det gør det lidt nemmere med at få overblik over de forskellige exchange rates, shipping priser, service etc.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AlgllpMiw3VNdGpfWFlYazhjblh5emRjZF9qMkJISWc#gid=0
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeTirs Maj 28, 2013 10:12 am

Jeg er glad for at I finder guiden hjælpsom! ^^

Heceta: Vi kunne nok godt lave en fællesordre en gang. Jeg vil bare godt lige prøve at bestille derfra et par gange først. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
NeighborsGirl

NeighborsGirl


Antal indlæg : 40
Age : 31
Geografisk sted : jylland
Registration date : 13/11/12

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeTors Jun 20, 2013 7:28 pm

Chazzi: har bestilt nogle ting via tbtrends, ved du om det er standard hvis de ikke svarer så hurtigt? ville bare lige tjekke for er stadig en smule paranoia over det xD
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeTors Jun 20, 2013 8:36 pm

NeighborsGirl: Jeg købte selv nogle ting i går aftes og kan se at jeg har fået svar i dag. Synes altid at de plejer at svare okay hurtigt. På deres hjemmeside kan jeg se, at de har kontor tider fra 10-20 hver hverdag, og så skal man jo lige tage højde for de ca. 8 timers tidsforskel. ^^

EDIT: Jeg tænker på at udvide guiden lidt, da jeg kan se at der har været nogle stykker på Facebook, der har spurgt mere ind til det. Vil i hvert fald tilføje, hvordan man bruger TaobaoTrends. Er der andre ting I måske ville have, jeg tilføjer? Smile
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
NeighborsGirl

NeighborsGirl


Antal indlæg : 40
Age : 31
Geografisk sted : jylland
Registration date : 13/11/12

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeLør Jun 22, 2013 10:31 pm

hvad med noget info om rating systemet? altså med hjerterne, diamanterne, kronerne etc Smile

altså bare for at få det med til dem der er i tvivl ;D
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitimeMan Maj 19, 2014 11:57 pm

her er en lille advarsel om et firma hvorigennem man kan bastille ting fra Taobao - altså at man ikke skal tage hvilken somhelst agent. http://ihavebeentricked.wordpress.com/
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Mini guide til Taobao Empty
IndlægEmne: Sv: Mini guide til Taobao   Mini guide til Taobao Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Mini guide til Taobao
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Handle på Taobao
» Mini træf... - Nøgne dukker
» MINI meetup (Jeanet og Kittey)
» ANKOMST TRÅD [Mini fee Shushu]
» Mushrooms - Tiny Dollzone BB mini luna

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Køb, salg og fællesordrer :: Links til og anmeldelser af onlinebutikker-
Gå til: