Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvordan leger du med dukkerne?

Go down 
+2
Astrid
Leechy
6 deltagere
ForfatterBesked
Leechy
Admin
Leechy


Antal indlæg : 182
Age : 41
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 30/12/08

Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitimeTors Feb 12, 2009 2:18 am

Ja, som titlen siger så handler denne tråd om hvordan i leger med jeres dukke/dukker?

Er der nogen der mener at det I gør ikke kan kategoriseres som at "lege"?
Yes yes, forklar away, der er sikkert nogen der er lidt nysgerrige efter at vide om vi alle bruger vores dyre resin-klumper til det samme (øv, det lød liidt kinky XD )

Sæt igang!
Tilbage til toppen Go down
http://dollshards.instagram.com/
Astrid

Astrid


Antal indlæg : 357
Age : 31
Geografisk sted : København
Registration date : 05/01/09

Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitimeTors Feb 12, 2009 3:21 am

Altså hvad end jeg bliver spurgt, hvordan jeg leger med mine dukker eller udfolder min hobby i forbindelse med dem, så svarer jeg, at jeg tager/poster billeder, syer tøj og beglor andres dukker xD
Jeg tænker egentlig ikke videre over det, om det er leg, eller hvad end det er. Det er vel altid svært at katogisere leg og andet; det er vel et individuelt spørgsmål xD Altså i og med at man danner karakterer og får dem til at kommunikere, så er der vil noget "børneleg" i det. Altså sådan, det kan sammenlignes med, hvad mange gjorde med deres f.eks. barbie- og bratzdukker, da de var mindre.
Tilbage til toppen Go down
Guest
Gæst




Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitimeTors Feb 12, 2009 3:33 am

Når jeg leger med mine tager jeg billeder, syr tøj, nusser om dem og "snakker" med dem. Det er vel at lege med dem på en lidt mere voksen måde end hvis man leger med barbie-dukker. Her tager vi både billeder og laver characters med lidt mere indhold end dem man gav som barn, hvor det var nok hvis hun hed Lise og var gift med Ken xD
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitimeFre Feb 13, 2009 2:34 am

...


Sidst rettet af Prinsessen Man Mar 30, 2015 2:14 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2009 3:10 am

Hehe, jeg er så heldig, at flere af mine venner har dukker, så det sker tit, at jeg spørger nogen, om de har lyst til at "lege med dukker". Leg og hobby er lidt to sider af samme sag for mig. Noget man gør for sjov, for hyggen eller underholdnings skyld, og i mit tilfælde noget kreativt. - Men måske der i ordet "hobby" ligger et resultat, man gerne vil frem til (som fx at have taget nogle flotte billeder), mens "leg" er for processens/legens skyld alene og ikke behøver et resultat.
Jeg gør lidt af hvert med mine dukker - laver faceups, syer tøj og laver tilbehør, tager billeder og laver fotohistorier. Fotohistorier er for mig en smule som at lege med dukker i den forstand man gjorde som barn - bortset fra, at man dokumenterer legen med fotos og går op i resultatet såvel som processen og det ikke er ligeså spontant og uplanlagt som det at lege oftest var.
Jeg har en tendens til at snakke til mine dukker og fnidre lidt over dem ("Awww, du er bare verdens sødeste Chromeykins! Ja du er!") af og til, hvadenten der er andre til stede eller ej. -_-;
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 36
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 4:12 am

Definér "lege med" xD Tror aldrig jeg har været der, men har da kastet en kommentar eller to efter en af mine dukker, og ligeledes fået en "respond" tilbage Razz Men er mere af sjov med tanken om at det jo er "døde objekter" som ikke kan svare igen.
Så nej, jeg vil ikke sige at jeg leger med mine, jeg mere gør dem klar og istand sætter dem til photoshoots og andet. Jeg ville kalde det leg vis man simulere en samtale mellem dukkerne, ikke som med photostories, men som vis man legede med Barbie og Ken der stifter familie og lever det søde liv xD
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitimeMan Mar 30, 2015 2:03 am

Faktisk, oplever jeg, at det meste "dukke tid" går på at snakke.
Jeg snakker virkelig i dybden om mine characters med min bedste veninde, så det går der meget tid på. Men også med andre, online f.eks., snakker vi utrolig meget. Smile
Derudover tager jeg billeder fra tid til anden, vindues shopper konstant, planlægger, blogger og nu snart vil jeg i gang med at lave soy silk wigs. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Sponsoreret inhold





Hvordan leger du med dukkerne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan leger du med dukkerne?   Hvordan leger du med dukkerne? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvordan leger du med dukkerne?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Roomies ep. 03: Den hvor pigerne leger med dukker
» Hvordan gør i?
» Dukkerne i Danmark
» Mine forældres holdning til dukkerne
» Alle dukkerne i danmark

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: