Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS

Go down 
+3
Manna
MorbidNeeds
Prinsessen
7 deltagere
ForfatterBesked
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeOns Apr 18, 2012 3:51 am

Dette er historien om en gammel dukke, der har været igennem lidt af hvert. Jeg ved ikke præcis hvor gammel hun er, men hun er en Delf White Skin Luts Dark Elf Soo.
Da jeg så Soo, var hun blevet spray-malet helt blå, og det synes jeg var synd for hende, så jeg satte mig for at prøve at give hende lidt TLC. Jeg købte Soo af hendes tidligere ejer for et halvt år siden, men først i påsken lod det sig passe at jeg fik hende udleveret.

Jeg beklager på forhånd for kvaliteten af billederne, men jeg har bare min mobil.

Sådan så Soo ud, da jeg fik hende:
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS 16a8be79-f868-431a-9a06-3b65f2ae9f2f
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS 6cfb5dd6-0de7-4cc4-9c99-fe1f7b70c9ac

Jeg tog derefter hen til Xandorram, og vi legede lidt med et acetone bad og tandbørster.
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS 99591415-c027-44f1-98ac-2b36c68130f0
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Cbd5f078-f2eb-433c-b7d4-bc50f7827b16

Det meste af den blå farve kunne komme af, men desværre havde Soo IKKE fået msc inden spray-tan forsøget. Så selvom vi fik blå farve af, så sad der stadig meget tilbage i resinen og i de små ridser på kroppen. Så straks gik vi gang med sandpapir og masser af vand. Med knofedt og god tid gav vi os til at slibe hende let, og det fik det blålige skær til at forsvinde.
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS 32f45e61-f536-4fa2-b59f-b32de981cebf

Det mest af den blå farve kom af gennem slibning, men resinen var gulnet rigtig meget og rigtig langt igennem. Dog var det vigtige her at den blålige farve i resinen var væk, og Soo kunne samles igen:
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS 582f765b-95d7-43ce-b642-a9d4fbc747ca
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS 5bfa9d2e-34e2-4f6f-8663-aefcaa14c6ea

For at hjælpe lidt på den gulningen fik Soo et oxi-bad (en blanding af brintoverilte, bagepulver og varmt vand). Dog kunne jeg ikke få brintoverilte i 35% så jeg måtte nøjes med 10%, men bedre end igenting.
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Ed8fccd6-391c-4a17-8181-be8488a324a7

Så fik Soo lov til at bade i 26timer
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS C02940c4-60e0-4f3c-be6e-92ccce17288e

Nu er hun kommet ud af sit bad, og oxi-badet tog i hvert fald en pæn sjat af hendes gulning. Hun skal nok enten have et bad mere eller mere slibning. Men det kommer senere.

Her er lige et teaser billed af Soo, og den paryk som jeg arbejder med i øjeblikket også.
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS 20e4a759-1345-4858-a45f-89978b7afff7


Sidst rettet af Prinsessen Ons Apr 18, 2012 4:32 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
MorbidNeeds

MorbidNeeds


Antal indlæg : 185
Age : 39
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 29/12/10

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeOns Apr 18, 2012 4:02 am

Oh, hello gorgeous! Dejligt nok at farven ikke var trukket mere ned i resinen end den var,
hun er blevet rigtig flot af hvad man kan se på billederne ^^
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeOns Apr 18, 2012 4:07 am

Wow, det var godt nok heldigt at I kunne få hende ren igen! Må jeg spørge hvilken opskrift du har brugt til det blegnings-bad, og om du bare skyllede hende med vand bagefter? Jeg har nemlig en krop der godt kunne bruge en blegning xD
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeOns Apr 18, 2012 4:22 am

Morbidneeds - Det var også virkelig dejligt, da vi sad og sleb hende at se at den blå farve kun var i det yderste lag. Jeg ved ikke hvor længe hun har været malet, så det var skønt at det ikke var mere besværligt.

Manna - Jeg blandet ingredienserne lidt på gefühl, men jeg fik hældt for meget bagepulver i. Det gjorde ikke noget, men det overskydende bagepulveret lagde sig i bundet. Jeg tror jeg blandede sådan 1/4 brintoverilte og 3/4 bagepulver (vist en hel dåse bagepulver). Og så ellers bare dukken i og fyld op med vand til hun var helt dækket.
Jeg følte mig mest af alt frem, og tjekkede hende ind i mellem. Når vandet blev koldt og opblandingen skilte, så hældte jeg lidt vand fra og fyldte op med ny varmt vand og rørte blandingen rundt.
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeOns Apr 18, 2012 4:27 am

Det var godt nok noget af en forandring. Det pyntede gevaldigt! Jeg er meget imponeret over, at det i det hele taget lykkedes jer, at få den blå farve af.
DES er simpelthen sådan en fin mold, så jeg glæder mig til at se hvordan hun ser ud når hun er færdig.

Og tak for opskriften på "blegebadet". Jeg har nemlig også en dukke der kunne trænge til en tur.
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeOns Apr 18, 2012 4:38 am

hvor er hun smuk Smile det er virkelig et imponerende arbejde med hende
Jeg vel huske opskriften på blege midlet for nok brug for det engang
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeOns Apr 18, 2012 6:26 am

Hvor er det dejligt at se hende SÅ flot igen, det skar også mig i hjertet, især da hun faktisk var min første dukke. Ja jeg har været første ejer af denne pige Very Happy Glad for at se hun ser så godt ud.
Glæder mig meget til at se hende i fremtiden Smile
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeTors Apr 19, 2012 8:38 am

Hvis I går og overvejer at lave sådan et bad til jeres egne dukker, så er det værd lige at tjekke DoA. Der er nemlig en lang tråd om det, og der er mange gode råd og ideer. Smile

Pallas -
Jeg synes også at DES er en rigtig fin dukke. Ja, også mig. Jeg har nogle ideer til hvordan hun skal være, men jeg har ikke sat mig fast på noget endnu. Jeg tror, hun minder mig om min første dukke - Dolkot Leaf, og det er derfor jeg vil prøve at hjælpe denne dukke med at blive "normal" igen.

Mystearica -
Mange tak! Smile

Heceta -
Jeg tror også at det ville have fået mit hjerte til at bløde, hvis jeg så min første dukke malet helt blå på den måde.
Når hun er din første dukke, ved du så noget om hvor gammel hun er?
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeTors Apr 19, 2012 5:23 pm

mener det var julen 2006 jeg fik hende hjem Smile Ja gjorde det godt nok også, var faktisk ked af jeg ikke havde råd til at købe hende da jeg så hende sådan, men er glad for at se du tager dig så godt af hende Smile
Tilbage til toppen Go down
Vincent

Vincent


Antal indlæg : 215
Age : 39
Geografisk sted : Give
Registration date : 29/12/08

Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitimeFre Apr 20, 2012 12:40 am

wow hvor er hun godt nok blevet flot!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Empty
IndlægEmne: Sv: Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS   Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Giving Baby Blue some TLC - restaurering af en Delf Dark Elf Soo WS
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» L i g h t blue [Crobidoll Lance :: Raijin-baby]
» Ens kæledyr ligner sin ejer [mnf shushu, pipos dali, mnf soo dark elf, zuzu delf wollfy]
» ~I sneen~ [Delf YDER - Yuya & Delf HARANG - Takkeru: mine|Senior delf Harmony - Chunhei: Hirin]
» Baby... (Angel Of Dream Hao, DZ christmas event baby)
» the day before... alle billeder [Delf YDER - Yuya & Delf HARANG - Takkeru]

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: