Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvad er grunden til at du har dukker?

Go down 
+9
Saki
Nerdystreak
Ziggimaguagua
Dustbunnie
Xandorram
Maru
wolter
Ponpyon
Kinu
13 deltagere
ForfatterBesked
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeSøn Feb 28, 2010 8:52 pm

Den er på Den of Angels lige i øjeblikket og vi havde diskussionen på det gamle forum, men jeg synes at den er interessant og må tages op igen, og der er sikkert nye inputs siden sidst Smile

Så hvad er grunden til at du har dukker? Er de originale karaktere i dukkeform eller karaktere fra film og andre medier? Er de bare til pynt eller er de måske hobby ting købt så du har stillestående modeller lige ved hånden til dine billeder/tøj designs?
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeSøn Feb 28, 2010 11:43 pm

Jeg har mine dukker for at kunne bruge dem til modeller til mine tøjdesigns og fotos.
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 12:11 am

Jeg syns det er en intressant og dejlig hoppy.

Jeg bruger mest dukkerne til at tage billeder, være krativ.
En gang imellem sy tøj, og lave faceups.
Og møde nye mennesker.
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Maru

Maru


Antal indlæg : 293
Age : 33
Geografisk sted : København
Registration date : 23/04/09

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 12:58 am

Jeg må have en mild form for samlermani. Ser jeg noget jeg vil have kredser mine tanker som det til jeg sidder med det i hænderne. Det være sig sko, slik, dukker, ALT!
Jeg giver min dukke en personlighed og taget da også et par billeder, men mere gør jeg ikke ud af det.
Han er 'bare' eye candy.
Tilbage til toppen Go down
Guest
Gæst




Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 6:37 am

I første omgang var min grundt til at jeg ville have en grundet at de var noget så smukke, og hvem har ikek lyst at have noget smukt at se på? Som tiden gik, og man blev klogere på dem, blev sådan noget som det kreative, fantasifulde og det skabende element det der trak i en. Det er nu en blanding af hobby og samlermani.

De er både pynt og små personligheder der skal tages ned fra hylden og nusses om i ny og næ. Aldrig ligges i en æske et mørk sted da jeg anser det for at være der hvor man har mistet interessen i den pågældende dukke. De skal ses og holdes af!

Mine øjesten er alle characters jeg selv har skrevet på nær to som er fra bøger. Dog har jeg gjort dem mine egne da jeg tager lidt fra den org. character og blander lidt af mit eget syn på personen ind i.
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 36
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 10:18 am

Med dukkerne kan jeg udføre meget, bruge min fantasi og sammensætte lige hvad jeg ønsker mig. Hvilket jo også er formålet med dem. Ligeledes at tage billeder af dem, bringe liv og personlighed til dem.
Jeg har det mest med at lave neutrale dukker, sådan som mennesker i virkeligheden vil se ud. Jeg kan bare godt lide at lege med typer og udstrålinger. Det finder jeg mest udfordrerne

Dog kan jeg også lide at arbejde med specielle personligheder og typer i form af det overnaturlige. Men typisk er disse projekter også dem der tager længst tid for mig at samle sammen, og ligeledes har de også en røvfuld af en baggrunds historie. De er nok den avancerede form for dukker jeg ejer, da jeg ligger meget i at de skal have lige præcis dét mere ved sig end de neutrale.

Men det hovesaglige ved at jeg rent faktisk ejer disse dukker er småsysleriet og de små detaljer der arbejdes med. Jeg absolut elsker det. Der går helt sport i det og gør hobbyen det sjovere at være en del af.
Tilbage til toppen Go down
Dustbunnie

Dustbunnie


Antal indlæg : 175
Age : 70
Geografisk sted : Århus - sådan omtrent.
Registration date : 22/01/10

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 11:58 am

Jeg har elsket dukker hele mit liv. Som barn havde jeg masser af dukker og de havde alle sammen navne og var mine venner. Egentlig er jeg ikke sikker på det har ændret sig så meget.

Når det lige er BJDs og ikke andre dukker - jeg synes f.eks. Annette Heimsted dukker er fantastisk flotte - så er det p.g.a. alt det man kan gøre med dem - måden man kan gøre dem til helt sine egne.

Jeg holder af at skabe ting som tøj men har ikke rigtig overskud og energi til det - hvilket er en af grundene til at jeg godt kan lide af købe ting fra f.eks. Spampy og Dambuster. Der kan jeg nemlig stadig selv planlægge hvad jeg vil have.

Jeg elsker også at fotografere dem men igen har jeg problemer med at gøre det så meget som jeg gerne ville.

Det er det samme med deres historier. Alle har en baggrund og deres egen personlighed men deres historier foregår mest i mit hoved. Men selv om jeg ikke orker at få det skrevet ned glæder jeg mig alligevel over det.

Nå ja og så er de jo flotte og noget så kære og jeg elsker dem.

Dustbunnie
Tilbage til toppen Go down
http://dustbunnies-bjds.blogspot.com/
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 7:35 pm

Jeg har dem for tøjet Smile

Jeg elsker at sy, men selv med dukkerne kan materialer osv let komme op på et par hundrede kr. eller mere, bare for en enkelt kjole. Så prøv at tænke hvis jeg skulle sy i virkelig størrelse? Især fordi jeg mest laver tøj, jeg aldrig selv ville have mulighed for at gå med :/
Og ABJDer er så fantastisk mobile Smile bortset fra deres (abnormt store) hoveder, kan man få dem i næsten det samme som man selv ville kunne tage på.

Desuden er de jo så fantastisk smukke ^___^

Jeg gjorde lidt i baggrundshistorier, men det blev aldrig rigtig til noget :/ og Jeg kan bedre lide at skrive fanfiction anyways...

Og jeg er en elendig fotograf ^_^; Så det bliver heller ikke til de store fotoshoots.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 8:50 pm

Jeg skriver meget i min fritid, og et vigtigt mål for skønlitteratur generelt mener jeg er at male et billede af de figurer, som optræder - at vise personerne som karakterer, man tror på (lige meget hvor fantastiske omgivelser, de så er sat i, eller om man som læser kan lide dem).
Ud af det springer for mig et stort engagement i mine figurer, og jeg tegner dem tit for at prøve at overføre deres kendetegn og personlighed til et visuelt medium.
Dukker er skridtet videre. Her kan jeg få karaktererne som tredimensionelle figurer. Jeg går meget op i at finde den helt rigtige dukke til hver figur.
Så det er nok hovedgrunden til, at jeg har dukker: De forestiller figurer, jeg skriver om og tegner.
Men derudover nyder jeg rigtig mange andre aspekter ved hobbyen. Jeg går meget op i detaljer, kan lide at finde det helt rigtige tøj og tilbehør, kan lide selv at sy/lave noget også, jeg laver faceups og modder, tager billeder og laver fotohistorier (som enten følger figurernes "rigtige" historie eller kan være en alternativ fortolkning eller bare sjov og ballade). Jeg synes, det er hyggeligt at lege med dukker sammen med de veninder jeg har, der også har dukker, og jeg kan lide at tage til træf og møde andre i hobbyen. Og så er de naturligvis pæne at have stående. :-)
Tilbage til toppen Go down
Saki

Saki


Antal indlæg : 137
Age : 33
Geografisk sted : Nordjylland, Aalborg
Registration date : 21/08/09

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 01, 2010 9:20 pm

Heeh... Jeg ved det faktisk ikke... Tror aldrig rigtig jeg har tænkt over det, altså hvorfor jeg købte min første dukke. Tror bare det forkom naturligt for mig ^^ Jeg syer ikke særlig meget, tager næsten ingen billeder, og jeg skriver ikke historier længere, så jeg kan ikke begrude det med nogle af de grunde. Mine dukker har selvfølgelig en historie, men den holder jeg for mig selv ^^

Jeg tror jeg købte min første dukke for at, på en måde, at komme af med en side af mig selv. Jeg havde store psykiske problemer, værre end nu i hvertfald, og mine dukker gjorde det muligt at 'virkelig gøre' de sider af mig selv, og på den måde forholde mig til dem, så jeg kunne bearbejde det hele.. Jeg tror det var det der var grunden, men for at være helt ærlig, kan jeg ikke rigtig huske det... Jeg har en elendig hukommelse og nu forkommer det bare naturligt for mig.
Tilbage til toppen Go down
http://sasakikouishi.deviantart.com
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeTirs Mar 02, 2010 5:15 am

Første gang jeg stødte på en af dukkerne var jeg bare inponeret over hvor flot og livagtig den var, jeg tænkte slet ikke over alle de mange muligheder de rummede. Jeg kiggede oftere og oftere på DOD, og på en eller anden måde fandt jeg herind xD Her blev jeg introduceret for de mange muligheder der fandtes, og jeg blev mere og mere forelsket i dukkerne. Jeg bruger dem mest til at tage billeder af, da mine sy-evner ikke rækker særlig langt xD Jeg vil dog gerne til at sy mere, og det kommer forhåbentlig når jeg får gjort mit hobbybord færdigt ^^
Tilbage til toppen Go down
Isabella

Isabella


Antal indlæg : 525
Age : 33
Geografisk sted : Vordingborg, Sydsjælland
Registration date : 05/01/09

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeTirs Mar 02, 2010 9:17 am

FOr at være helt ærligt så tænkte jeg bare NEJ første gang jeg så dukkerne.
Der havde jeg forstiliing om at de var uhyggelige, men så blev man trukket ind og ma lærte alt det man kunne med dem.

Så jeg købte en et halvt år efter til at tage billeder af, lave face ups og meget andet.
nok bare for lige som at være med i det hele.

Nu betyder de alt for mig næsten. Elsker at havde dem ståene til at se på, snakke omkring dem, være fantasifuld og tage billeder af dem.
Elsker også at lære nye mennesker med den intresse, sel vom det ikke er det jeg meste gør. da jeg bor fucking langt væk fra alt andre der har dukker.

Dukkerne er også noget der bare gør mig glad og det er en måde at holde mine depressioner på afstand. Bliver jeg nede eller sådan ngoet. Kan jeg altid hive en frem og bare koncentere mig om den. Så de er vel også med til at hjælpe på den måde.

Så nu køber jeg dukker af mange grunde. Nok alle grunde man næsten kan havde!!!! Very Happy


Sidst rettet af Isabella Man Mar 15, 2010 4:48 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://Dragon-Circle.probroads.com
Riki

Riki


Antal indlæg : 56
Age : 38
Geografisk sted : Holbæk, Danmark
Registration date : 29/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeTirs Mar 02, 2010 11:38 pm

Udover at have samlermani har følgende nok spillet en mindre rolle i min flok;

Alle mine dukker (på nær zuzu'erne) er baseret på personer jeg skriver om.
Jeg kan lide og sidde og pille ved/nusse med ting.
Jeg syr tøj (men er for doven til at lave til mig selv).
Jeg kan lide og tage billeder.
Jeg tegner meget.
DE ER HELT UTROLIGT SMUKKE!!!

Der ligger også en dybere mere personlig grund bag, men det er svært at sætte ord på.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeOns Mar 03, 2010 2:45 am

Tjae....
Det hele startede vidst med at jeg på Deviantart pludseligt faldt over et billede, af en person jeg syntes der var helt utroligt smuk. Hun lignede slet ikke noget der var menneskeligt, men hun lignede alligevel en ægte person. Men da jeg læste hvad fotografen havde skrevet under billedet ("det er så min BJD dukke...") blev jeg helt paf xD Så jeg tror først og fremmest det var fordi de var smukke (dårlig grund, ja xD). Efter dét, at jeg elsker at tage billeder Very Happy
Det er som at have en model, hvor man ikke behøver at bekymre sig om at personen bliver vred, fordi man finder på noget latterligt. ^^; Det er rart at kunne stå bag sit kamera, og tage billeder af "personer" uden at behøve at lede efter et menneske <w<; haha, jeg lyder lidt creepy nu...
Og at man (undskyld, mit eksempel! xD) i forhold til måske Barbie dukker, ikke behøver at nøjes med blondinen, med de blå øjne... Jeg elsker at designe figurer, så jeg syntes virkeligt det er underholdene at finde øjne, hår, tøjstil og personlighed til sin dukke Razz Det er så meget bedre at kunne se sin egen figur.
Tage billeder af figuren. Der er så mange muligheder dér, som jeg ikke syntes der er når man tegner eller skriver om en figur Smile Men jeg bruger dog også mine BJD'er når jeg skal bruge noget at tegne efter! 8D Det var virkeligt en af grundene til at jeg købte én xD Jeg syntes det er meget nemmere end de dér træ-poserings-dukke-ting man kan købe Dx
At have BJD'er gør mig også bare glad |D Jeg tror ikke jeg har nogen rigtig forklaring på det... Jeg kan finde på at sidde at kigge på dem, også føler jeg mig bare glad! o3o;
Også syntes jeg det er vildt sjovt at mine veninder er bange for mine dukker XD
....
Ups, det blev alt for meget tekst <__<
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitimeMan Mar 30, 2015 3:06 am

Mine dukker er også OCs, som jeg holder rigtig meget af. De fleste stammer fra en historie, jeg har arbejdet på siden jeg var 18, og nu er jeg 26. Laughing
Som dukker eksisterer de i en AU, sammen med min bedste venindes dukker. Vi bruger meget dukkerne til at snakke om denne verden og disse charactere.

Desuden nyder jeg også at købe forskellige ting til dem, og gøre dem helt perfekte på den måde. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Sponsoreret inhold





Hvad er grunden til at du har dukker? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad er grunden til at du har dukker?   Hvad er grunden til at du har dukker? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvad er grunden til at du har dukker?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvad laver wolter's dukker når det sner!?
» Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus
» 3 December - Hvad er du?
» Hvad er valentinsdag?
» Hvad er det pæneste set tøj du har?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: