Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Udseende eller posering - hvad fortrækker i?

Go down 
+7
Nerdystreak
714
Xandorram
Isabella
Baku
RainyXday
wolter
11 deltagere
ForfatterBesked
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 6:38 am

Da jeg læste Kaneko's overskrift, regnede jeg med at se noget andet i tråden.. ^^;
Og syns at det lød lidt intressant! Så ville lige lave en tråd omkring!

Hvad intressere jer mest ved en dukke/andres dukker? Deres udseende eller deres posering?
Er I ligeglad med hvad andre tænker om jeres dukkers udseende og posering?
Eller prøver I ligefrem at tilfreds stille andres ønsker frem for jeres egne?
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Guest
Gæst




Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 7:43 am

Jeg har det sådan at det er en blanding af udseende og poserings evne. Dog havde jeg ikke denne holdning tilbage da jeg fik min første, men det er kommet med tiden som jeg har udviklet mig inden for denne hobby og i takt med at kroppene generelt har udviklet sig en del på det sidste med flere led og hvad der ellers er kommet til.
Jeg vil nu heller ikke sige at jeg gør noget for at ride med på bølgen som sådan inden for possering, syns nu alligevel der er noget over det at have old-school kroppe og det kræver bare lidt snilde og tålmodighed så kan de possere som enhver anden dukke ^^ altså næsten da
Tilbage til toppen Go down
RainyXday

RainyXday


Antal indlæg : 102
Age : 29
Geografisk sted : Sønderjylland - Gram
Registration date : 05/07/09

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeTirs Jul 07, 2009 10:58 am

Altså når jeg køber en dukke handler det kun om udseende, men når man først har dukken, så syntes jeg måske stadig det er udseened der tæller mest, så hvis man nu ikke kan posere den så pant, er det jo bare at tage nærbilleder... ej, men jeg tror aldrig jeg ville intressere mig for hvad andre syntes om min dukkes udseende eller hvordan den poserede, det ville nok ikke intressere mig, hvis jeg bare syntes det var godt. og ligefrem at lave dukkens udseende så andre mennesker godt kan lide den, men man så måske ikke selv kan, det er måske også overdrevet, jeg kunne i hvert fald aldrig finde på det
Tilbage til toppen Go down
Baku

Baku


Antal indlæg : 71
Age : 36
Geografisk sted : Danmark 8D
Registration date : 18/06/09

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeTirs Jul 07, 2009 11:52 am

Jeg venter godt nok stadig på min første dukke. XD;

Men det er lidt ligesom Ruki, en blanding af udseende og poserings evne.
Selvfølgelig skal det lige tilføjes at da jeg valgte min første dukke (som jeg håber kommer snart) må jeg da indrømme at jeg gik mest efter udseende, og tænkte såment ikke på andet. Men efter at ha' bestilt den, begyndte jeg lige så stille at tænke på poserings evnen. Og det begyndte at spille en væsenlig faktor, heldigvis lader det til at den jeg har valgt har en god poserings evne, så der var jeg da lidt heldig. xP
Men hvis jeg overvejer at købe flere dukker i fremtiden, vil jeg da klart fokusere på begge dele, og ikke kun det ene frem for det andet.
Tilbage til toppen Go down
Isabella

Isabella


Antal indlæg : 525
Age : 33
Geografisk sted : Vordingborg, Sydsjælland
Registration date : 05/01/09

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeSøn Jul 12, 2009 12:42 am

hm det er forskelligt. Jeg vil dog sige at jeg mest tænker over udseendet. Det syntes jeg er vigtigste. hvordan de er til at poses kommer lige bagefter. Jeg har to er er vildt dårlig til at posere syntes jeg selv ellers er det bare mig der stinker til det. hehe
Når jeg har købt en dukke har det været på grund af udseendet og det med om de kan posere rigtig eller ej gør ikke den største forskel når jeg køber. kan jeg lide en så er jeg lidt ligeglad med om den kan posere rigtig eller ej.
Tilbage til toppen Go down
http://Dragon-Circle.probroads.com
Gæst
Gæst




Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeSøn Jul 12, 2009 12:54 am

Jeg foretrækker helt klart poserings evne.
Folk skal som regel ikke se kroppen, andet end ben, arme etc. You get the idea, og derfor plager det mig ikke om fx, drengekroppen ikke er så detaljeret udformet. Jeg vil hellere tage billeder agf dem med tøj på, og derfor elsker jeg dukker med en dejlig god posetingsevne.
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 36
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeOns Jul 22, 2009 10:07 am

Umiddelbart udseende da det er det jeg finder det egentlig ved hobbyen, at man 'modelere' sin dukke og så udtrykker man dens personlighed igennem poseringer ^^
Det er ikke blot poseringer som gør sit i billederne, men også vinkler, miljø og så meget, men det er nu selve dukken jeg ser på og finder interessant, for så bliver alt det omkring, plus dens poseringer, bare ekstra guf for øjet Very Happy
Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeOns Jul 22, 2009 9:18 pm

Hmm ... posering frem for udseende, så længe kroppen har de rigtige proportioner. Very Happy Jeg kan godt lide bredskuldrede drengedukker, og derfor er fx Dollshe (hedder det vist) S35 eller wossname ikke noget for mig. Men der er folk der har det sådan, at dobbeltled fx i torsoen ødelægger det æstetiske ved dukkekroppen - og dér har jeg det sådan, at jeg synes det er vigtigere at dukken kan posere.
Nogle ting er jeg ligeglad med, fx dobbeltled i knæene, men jeg ville nok aldrig hvis jeg kunne undgå det købe en SD krop uden dobbelte albueled, og jeg ville også foretrække to led i torsoen.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeTors Jul 23, 2009 7:35 pm

Jeg går meget op i udseendet af den årsag, at mine dukker skal passe indbyrdes til hinanden som de figurer, de repræsenterer/forestiller. I min James' historie er hans højde (eller mangel på) lidt en gimmick, og det ville ikke virke hvis han som dukke pludselig var et hoved højere end Jonathan, som findes i samme historie og er beskrevet som en del højere end James. Deres kropsbygning skulle også gerne passe nogenlunde. Jeg er ved at "samle" to SD-str. dukker for tiden, og den ene skal virkelig være tynd, mens den anden i forhold til visse af mine andre skal være bredskuldret.
- Men det sagt, så tænker jeg nu også en hel del på poseringsevnerne. Jeg kiggede på en håndfuld forskellige kroppe til ovennævnte bredskuldrede fyr, og der var én jeg rigtig godt kunne lide formen/højden på, men han havde kun et hofteled og så ikke ud som om han ville kunne posere særlig godt, så jeg endte med en anden (omvendt fandt jeg så én i den rigtige højde som lod til at ville kunne posere fantastisk, men den var slet ikke muskuløs nok). Og der er kroppe jeg overvejer at skifte ud på et tidspunkt, selvom jeg er tilfreds med udseendet, fordi de ikke poserer optimalt (der er sket meget på markedet i løbet af de sidste år).
Konceptet hybrider hjælper mig meget. Det sker sjældent, at jeg er tilfreds med både hoved og krop fra samme firma (jeg har fire hybrider og to ikke-hybrider lige nu. Af de næste tre dukker bliver to af dem helt sikkert hybrider) til en given figur - og det kan både være poseringsevne og udseende, der ikke lige huer mig.
Så jeg må svare, at det er en skønsom blanding for mig, men at jeg nok går marginalt mere op i udseendet end poseringsevnen.
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeMan Mar 30, 2015 2:27 am

Jeg foretrækker udseende fremfor posering.
Jeg er ikke specielt god til at posere dukker i forvejen, og ofte går deres potentiale alligevel spildt på mig. Razz Så vil jeg hellere have en smuk/perfekt krop. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeSøn Apr 05, 2015 8:59 am

For mig er det vigtigste udseendet. Jeg vil have dukker jeg synes er flotte, og som giver mig lyst til at arbejde med dem (læs "bruge oceaner af penge på"). Wink
Posering er ikke super vigtigt for mig. Selvfølgelig er det sjovere med en krop der poserer godt og er nem at arbejde med, men jeg ville aldrig købe en dukke jeg ikke synes er flot, bare fordi den poserer godt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Kia

Kia


Antal indlæg : 154
Age : 29
Geografisk sted : Viborg
Registration date : 27/10/14

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeTirs Apr 07, 2015 4:00 am

Udseende, helt klart. Smile Har selv to Luts delf kroppe(ældre modeller), og det er ikke nogen hemmelighed at de ikke har den bedste mobilitet. Men elsker dem. De er så nuttede og i forhold til andre SD'er så er de lidt over til den ''buttede'' side. Det er lige mig. Jeg vil slet ikke kunne håndtere eller ''bonde'' med dukken hvis jeg syntes den er tarvelig at kigge på. Men selvfølgelig, nogen gange så ville jeg ønske deres albuer var double jointed. Suk suk. cat
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitimeTirs Apr 07, 2015 7:04 am

For mig er det en god blanding.
Hvis dukken ikke er flot så er jeg nok så ligeglad med kroppen, men på den anden side kan dukken være nok så flot men hvis kroppen er noget lort, så gider jeg den ikke.
Det er nok en af grundene til at jeg er så glad for hybrider, så kan jeg tage det rigtige hoved og proppe på den rigtige krop.

Jeg har solgt dukker af den grund, at jeg ikke brød mig om deres kroppe.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Empty
IndlægEmne: Sv: Udseende eller posering - hvad fortrækker i?   Udseende eller posering - hvad fortrækker i? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Udseende eller posering - hvad fortrækker i?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Elfdoll Posering
» Samme dukke - forskelligt udseende
» Når man så egentlig har bestemt sig for en udseende og en karakter for sin dukke...
» Grøn eller grå kat?
» vinger eller hale

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: